søndag 11. januar 2009

Slektsforum på stø kurs II

På førstkommende mandag passerer Slektsforum trolig 9000 registrerte brukere. Kanskje ikke noen milepel i seg selv da det kun er et tall, men det sier litt om interessen for dette forumet. Slektsforum startet opp i 2004 og det som har kjennetegnet forumets utvikling så langt er en stø positiv tendens på flere områder. Jeg har ikke detaljerte data på nye brukere de første årene, men tendens var også positiv da. Figuren til venstre viser utviklingen gjennom året for årene 2007 og 2008 og den er meget lik for hvert år. Kun i siste halvdel av 2008 var det et positivt avvik i forhold til 2007. Så får vi se om denne utviklingen holder seg i 2009. Figuren viser også at tilstrømningen av nye brukere er størst i første kvartal og i november. Er det jula og Slektsforskerdagen som inspirerer folk til å begynne med slektsforskning og som resulterer i nye brukere på Slektsforum.

Når det gjelder aktiviteten på Slektsforum så er også den fortsatt økende, men det kommer jeg tilbake til ved en senere anledning.

4 kommentarer:

Petter Stene sa...

Supert og informativt. Kunne du kanskje linke til SF for de som kanskje ramler innom og ikke vet hva og hvot ?

Vidar Øverlie sa...

Petter, takker for kommentaren. Du har selvsagt helt rett og link er nå ordnet.

Bendichte sa...

Hei Vidar - Godt Nyttår og takk for hilsen i min blogg!

Joda jeg har lest om deg og DIS på sol.no - fantastisk - og for en reklame!

Holder på å rote meg frem til nye firmenninger med city-data.com - herlig med enda flere å holde styr på.

Og du - det ligger en AWARD til deg i min blogg - kos deg med den og server den videre!

Ha en fortsatt flott januar!

Vidar Øverlie sa...

Godt nytt år til deg og dine også, Bendichte. Takker så mye for awarden fra deg.